کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه با فعالیت سامانه بارشی شاهد رگبار باران و احتمال رعد و برق به ویژه در نیمه غربی استان خواهیم بود.

روح‌الله زاهدی گفت: هم اکنون وزش باد آغاز شده و تا فردا ادامه دارد، این پدیده با افزایش گردوغبار در آسمان استان همراه است و پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد بنابراین افراد باید از حضور در ارتفاعات اجتناب کنند و مراقب سازه‌های غیرمستحکم باشند.

او با بیان اینکه یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود، تصریح کرد: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌هایی به صورت رگبار موقتی همراه با رعد و برق در استان داریم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان افزود: این سامانه بارشی تمام استان را تحت پوشش دارد، اما بارش‌ها در نیمه شمالی و به ویژه شمال شرق استان بیشتر است و غروب چهارشنبه نیز سامانه از استان خارج می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه ابرناکی دما را کاهش می‌دهد، تاکید کرد: هم اکنون دما نسبت به چند روز گذشته افزایش داشته، اما ممکن است کاهش جزئی داشته باشد که قابل ملاحظه نیست.

او با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای همدان از ۱۱ تا ۲۸ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، گفت: در شبانه روز گذشته شهرستان بهار با ۷ درجه سلسیوس به عنوان خنک‌ترین و فامنین با ۲۹ درجه سلسیوس به عنوان گرم‌ترین نقاط استان گزارش شدند.

برچسب ها: هواشناسی ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.